Dary Anioła.Miasto Zagubionych Dusz by Pati

Dzisiaj tak trochę mniej mojej opinii, ale więcej informacji. Muszę się w końcu za siebie wziąć i zacząć robić coś systematycznie! Teraz co do twórczości pani Clare - czytałam, czytałam, a potem czytałam i czytałam. Jednak czy zrozumiałam cokolwiek? Chyba dostatecznie dużo, aby napisać dla Was recenzję.



Tytuł: Dary Anioła. Miasto Zagubionych Dusz
Oryginalny tytuł: The Mortal Instruments. City of Lost Souls.
Autor: Cassandra Clare
Wydawca: MAG 
Data wydania: 25 września 2013 
Gatunek: fantasy | sience-fiction
Liczba stron: 556
Tłumaczenie: Anna Reszka

Jace stał się sługą zła, związanym na wieczność z Sebastianem. Tylko mała grupka Nocnych Łowców wierzy, że można go ratować. Żeby to zrobić, muszą zbuntować się przeciwko Clave. I muszą działać bez Clary. Bo Clary rozgrywa niebezpieczną grę zupełnie sama. Ceną przegranej jest nie tylko jej własne życie, ale również dusza Jace’a. Clary jest gotowa zrobić dla niego wszystko, ale czy nadal może mu ufać? I czy on jest naprawdę stracony? Jaka cena jest zbyt wysoka, nawet za miłość?

źródło opisu: lubimyczytac.pl

Ból czyni cię silnym. Strata czyni cię potężnym.


Zacznijmy od tego, że Miasto Zagubionych Dusz jest słabsze od Miasta Upadłych Aniołów, które z kolei jest troszeczkę wątłe w porównaniu do trzech poprzednich części. Może pani Clare specjalnie osłabia klimat w swoich powieściach, aby uśpić czytelnika, a potem z wielkim BANG BANG pokazać światu niesamowity finał Darów Anioła?
Nie wiem, jak na razie nie moją rolą jest się tym interesować. Tak na marginesie to Miasto Niebiańskiego Ognia odstrasza mnie troszkę ilością stron. Dawno nie czytałam tak grubej książki.
Generalnie, chyba każdy podczas czytania tego tomu zauważył, że bohaterowie nie są tacy, jacy byli w poprzednich częściach - Clary to nie Clary, Jace to nie Jace (trawa to trawa, niebo to niebo ---> idę nudzić dalej :)). Panna Fray stała się bardzo egoistyczna i jeszcze bardziej (o ile to możliwe) lekkomyślna. Z samolubnych powodów (czyt. Jace) wyruszyła na mega samobójczą misję (cytuję Simon'a:  "Plany Isabelle są straszne. Twoje są samobójcze. W najlepszym razie.”) W skrócie: weszła do domu, który podróżuje między wymiarami i nigdy nie można go namierzyć. Ogółem to należy on do jej martwego ojca, jednak teraz mieszka w nim ze (nie) swoim chłopakiem po praniu mózgu i psychopatycznym bratem o poglądach jak w Grze o Tron. I niech mi ktoś powie, że ona nie jest porywcza, no!
Isabelle mięknie na starość, Alexander chce pozbawić Magnusa nieśmiertelności, Bane się na niego obraża. Nie...zupełnie nic NOWEGO (czujecie ten sarkazm?) Tylko Simon zdaje się być Simone'm, co jest niezmiernie urocze ze strony pani Clare, że postanowiła zostawić w spokoju, po tylu przeżyciach.


7/10



INFORMATION.
1) Jak już wspominałam muszę się za siebie wziąć! Teraz zastanawiam się co ile pisać posty. Chciałbym pisać co 5 dni, ale nie wiem czy mi się uda. I chyba będą pojawiały się w każdą sobotę wieczorem. Nie chcę Was opuścić! Uno - mam jakąś blokadę, nie chce mi się nic czytać od czasu zaczęcia drugiej części Szeptem - Crescendo. Jest słaba, tyle powiem. Czekajcie na recenzję jeśli w ogóle skończę czytać. Dos - szkoła się zaczęła i wiadomo, więcej obowiązków zajęć. Teraz nas jeszcze straszą, że II klasa jest najtrudniejsza. Tres - sądząc po podstawie programowej będzie naprawdę dużo nauki, a jak na razie pogoda nie jest zła, więc trzeba ją jakoś wykorzystać!

2) Lektury.  Są najlepsze w II klasie! Nawet dwie z kanonu mam zapisane w 100 książkach! Jak dla mnie idealnie się złożyło. Będziemy czytali:
Dziady cz. II - A. Mickiewicz
Kamizelka - B. Prus
Latarnik - H. Sienkiewicz
Romeo i Julia - W. Szekspir
Oskar i pani Róża - E. Emanuel-Smith
Opium w rosole - M. Musierowicz
Przygody Sherloka Holmesa (tylko 3 opowiadania :/) - A. C. Doyle

3) Jak pewnie zauważyliście albo i nie, dodałam do każdej recenzji ocenę w skali od 1 do 10. 

4) Nie wiem co mam jeszcze napisać.  To chyba wszystko.
Do zobaczenia!


PS. Zamiast w sobotę następny post pojawi się w poniedziałek, dlatego, ze jadę do Niemiec<3

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Created by Agata for WioskaSzablonów. Technologia blogger.